Salón Elektromobilov 2023 zamieri už onedlho do Košíc. Uskutoční sa od piatka 8. do nedele 10. septembra 2023 v priestoroch obchodného centra OC Optima. Priamo na mieste nebudú chýbať zastúpenia všetkých relevantných automobilových značiek.
Zblízka si budete môcť obzrieť najnovšie modely elektromobilov a plug-in hybridov, ktoré sú dostupné na slovenskom trhu. Okrem samotnej výstavy budú pre vás pripravené aj vozidlá na testovacie jazdy, vďaka čomu si budete môcť vyskúšať, aké je to jazdiť v elektromobile. Samozrejmosťou je sprievodný program, odmeny pre aktívnych v publiku a najnovšie aj nedeľný program pre rodiny s deťmi.
Na Salón Elektromobilov 2023 do Košíc svojich priaznivcov a všetkých záujemcov o novinky zo sveta modernej mobility pozýva aj značka PEUGEOT. Na návštevníkov budú čakať najnovšie modely Peugeot e-2008 a Peugeot 508 PHEV, ktoré len nedávno prešli faceliftom.
Peugeot e-2008
Peugeot e-2008 bol ako druhé elektrické elektrické vozidlo francúzskej značky predstavený ešte v roku 2019. Odvtedy prešiel niekoľkými úpravami a najnovšie prichádza v plne modernizovanej verzii. Okrem vylepšení „pod kapotou“ sa modernizovaný Peugeot e-2008 dočkal aj drobných vizuálnych úprav. Nový vzhľad svetiel, zvislé LED pásy denného svietenia na krajoch prednej masky, nové zadné svetlomety či celkovú úpravu prednej strany, kde už sídli najnovšia verzia znaku Peugeot.
K vizuálnym zmenám medzigeneračného posunu sa pridávajú nové laky, nový dizajn hliníkových kolies či nové čalúnenie. Vynovené malo byť aj prevedenie dotykovej obrazovky, ktorá pre všetky verzie výbavy narástla na 10-palcov. Medzi ďalšími novinkami nájdeme viac USB portov, výkonnejšiu bezdrôtovú nabíjačku pre smartfóny (až 15 W) či parkovaciu kameru s HD rozlíšením (predný aj zadný parkovací asistent).
Úpravy techniky pritom prebiehajú v podobnom duchu ako tomu nedávno bolo v prípade modelu Peugeot e-208. To znamená, že výkon elektromotora narástol o 15 % z pôvodných 100 kW na nových 115 kW a kapacita batérie bola navýšená z 50 kWh na 54 kWh. Vďaka vyššiemu výkonu sa nový Peugeot e-2008 z nuly na stovku rozbehne za 9,1 sekundy. Maximálna rýchlosť plne elektrickej verzie sa zastavuje na 150 km/h.
Napriek tomu, že kapacita batérie bola navýšená len mierne, celkový dojazd na jedno nabitie poskočil statočne. Nový Peugeot e-2008 zjavne prešiel celkovou optimalizáciou, pretože po novom má dojazd až 406 kilometrov, čo je o 61 kilometrov viac než v prípade doterajšej verzie. Kombinovaná spotreba sa má pohybovať na úrovni 15,2 až 15,3 kWh na 100 km.
Pre potreby nabíjania je v základe dostupná palubná nabíjačka s výkonom 7,4 kW. V príplatkovej výbave je potom možné zvoliť trojfázovú nabíjačku s výkonom 11 kW. Na verejných DC nabíjacích staniciach bude možné nabíjať maximálnym výkonom 100 kW, kedy nabíjanie z 20 na 80 % kapacity potrvá približne 30 minút. Pri využití AC nabíjania s výkonom 3,2 kW to má trvať 11 hodín a 10 minút a pri využívaní wallboxu s výkonom 7,4 kW pôjde o 4 hodiny a 40 minút.
Peugeot 508 PHEV
Zo stajne PEUGEOT tento rok vyrazila aj nová verzia modelov Peugeot 508 a 508 SW, ktoré sa budú predávať aj ako plug-in hybridy.
Nové modely 508 majú modernejšiu prednú časť s mriežkou chladiča a nový znak automobilky. Ikonické svetlomety s LED Matrix technológiou v tvare pazúrov šelmy zostávajú zachované, takže novinka stále pôsobí dravým dojmom. Svetelný podpis na zadnej časti má byť reinterpretáciou témy troch pazúrov v horizontálnejšej verzii. Tieto LED svetlá s dynamickými smerovkami tvoria súčasť štandardnej výbavy celého modelového radu.
Výraznou zmenou prešiel informačný systém automobilu. Stredová dotyková 10-palcová obrazovka s vysokým rozlíšením je plne prispôsobiteľná s viacerými oknami a miniaplikáciami. V hornej časti obrazovky sa potom nachádza informačný pás, ktorý zobrazuje informácie o vonkajšej teplote, klimatizácii, pozícii na stránkach s widgetmi, údaje o konektivite, upozornenia a čas.
Systém PEUGEOT i -Connect Advanced využíva populárny navigačný systém TomTom. Pre optimálnu čitateľnosť je možné mapu zobraziť na celej stredovej obrazovke. Systém sa aktualizuje ON AIR, teda priamo prenosom dát cez telekomunikačnú sieť. Hlasové ovládanie sa aktivuje pokynom OK PEUGEOT.
K dispozícii je množstvo asistenčných systémov. Napríklad adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go, automatické núdzové brzdenie s varovaním pred kolíziou (s chodcom a cyklistom, či systém Active Lane Departure Warning s aktívnym udržiavaním v jazdnom pruhu. Automobil deteguje aj zhoršenú bdelosť počas dlhej jazdy, rozpoznáva a zobrazuje dopravné značky a za zníženej viditeľnosti aj živé tvory (chodcov/zvieratá) pred vozidlom.
Vodič má k dispozícii okrem bezdrôtovej možnosti pripojenia smartfónu aj dva USB-C konektory (nabíjanie/dáta). Cestujúci na zadných sedadlách môžu využívať dva nabíjacie konektory USB-A. Hi-Fi systém, vyvinutý v spolupráci s francúzskou značkou FOCAL, ktorá sa špecializuje na audio, obsahuje až 10 reproduktorov s exkluzívnymi patentovanými technológiami.
- PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: pohon predných kolies s kombináciou motora PureTech s výkonom 110 kW (150 k) a elektrického motora s výkonom 81 kW (110 k) v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8.
- PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: pohon predných kolies s kombináciou motora PureTech s výkonom 132 kW (180k) a elektrického motora s výkonom 81 kW (110 k) v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8.
- PLUG-IN HYBRID4 360 e-EAT8: pohon všetkých kolies vpredu s kombináciou motora PureTech s výkonom 147 kW (200 k) a elektromotora s výkonom 81 kW (110 k) v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8, vzadu elektrický motor s výkonom 83 kW (113 k) a energetický manažment z pretekárskeho modelu PEUGEOT 9X8.
Li -ion batéria plug-in hybridov 180, 225 a 360 má kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW. K dispozícii sú dva typy palubných nabíjačiek: štandardná jednofázová nabíjačka s výkonom 3,7 kW a voliteľne jednofázová nabíjačka s výkonom 7,4 kW (v prípadu športovej verzie PEUGEOT SPORT ENGINEERED je ako štandard).